Verses from the Nobel Qur'an

'And certainly,We shall test you with something of fear,hunger,loss of wealth,lives and fruits,but give glad to As-Sabirun (the patient) . Who,when afflicted with calamity,say: "Truly,to Allah we belong and truly,to Him we shall return."

They are those on whom are the Salawat (i.e. who are blessed and will be forgiven) from their Lord,and (they are those who) receive His Mercy,and it is they who are the guided ones.'

( Surah Al-Baqarah : 155-157 )

Thursday, October 01, 2009

Sahabat~

In the name of Allah,Most Gracious,Most Merciful...

"selamatkanlah sahabat awk..."trpukul seketika...aku berfikir sndiri...apakah yg sdh aku lakukan?prnahkah aku trfikir utk mnyelamatknnya?Ya Allah,ampunkan aku...syukran kpd yg mnegur...
tp kuatkah aku utk selamatkn sahabatku?terasa berat tanggunggjawab itu...namun ianya seperti 1 arahan yg xmmpu aku mungkiri...tp aku sndiri msh trgapai2 dek lemahnya iman...namun aku th ini smua dr Allah...Dia ingin mnegurku dgn lembut...ingin aku lbh mngerti & mngambil berat kpd keadaan sekeliling...mgkin jg ingin mnegur kesalahanku...
alhamdulillah...Allah msh syg pdku...alhamdulillah Allah xnk aku trus hanyut...Allah th aku mmpu hadapinya...
akn ku cuba utk slamatkn shbtku...kerna aku th prasaannya...aku th sshnya keadaan dia...tp aku prcaya dia blh lakukannya...kerana Allah xkn mmbebankan hambaNya dgn bebanan yg xmmpu dihadapi oleh hambaNya...

'Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai 
dengan kesanggupannya.'
(2:286)


Cinta Bersulam Noda
Album : Insan Istimewa
Munsyid : De Hearty
http://liriknasyid.com

Di malam sepi kusujud menghadap-Mu
Mengharap maghfirah dari-Mu
Oh Tuhan Yang Esa

Kucemari hidup dengan kesesatan
Membutakan hati yang sering terleka
Terasa jauh diriku dari Tuhan
Dengan godaan syaitan

Kutahu Dialah penerima taubat
Walaupun kusering tinggalkan suruhan
Berilah kesempatan ini untuk berubah

Cintaku dambakan hanya pada-Mu oh Tuhan
Terimalah permintaan dariku hamba yang hina
Kusering berjanji namun sering kumungkiri
Janji yang tak pernah lagi kutepati

Kupasrahkan segala pada-Mu oh Tuhan
Jangan kau palingkan hati ini dari kebenaran
Andai esok nafasku terhenti di sini
Kumohon jauhkan diriku dari azab-Mu

kuatkan dirimu duhai sahabat~
aku sentiasa disisimu
dan Allah sentiasa mendengar
luahan hambaNya~


ukhwah kita fillah
xkn ku biarkan dirimu
jauh dari Allah...


sama-samalah kita
berpegang pada tali Allah...
agar kita kan bertemu 
di jannah yang abadi...
~insyaAllah~

No comments:

Post a Comment

Syukran jazilan kathira atas komen anda~~