Verses from the Nobel Qur'an

'And certainly,We shall test you with something of fear,hunger,loss of wealth,lives and fruits,but give glad to As-Sabirun (the patient) . Who,when afflicted with calamity,say: "Truly,to Allah we belong and truly,to Him we shall return."

They are those on whom are the Salawat (i.e. who are blessed and will be forgiven) from their Lord,and (they are those who) receive His Mercy,and it is they who are the guided ones.'

( Surah Al-Baqarah : 155-157 )

Wednesday, October 07, 2009

Sahabat ku si gadis~

In the name of Allah,Most Gracious,Most Merciful...
Alhamdulillah...aku lahir sebagai seorang anak perempuan...aku bersyukur krn aku bukanlah lahir pada zaman jahiliyah...krn jika itu yg berlaku,aku xmgkin ada pd ms ini...aku bersyukur,krn stelah Nabi Muhammad diangkat menjadi Rasul,baginda saw membawa ajaran Islam yg menaikkan kembali martabat kaum hawa...Islam adalah satu agama yg suci...tdk boleh dicemari oleh mana2 penindasan terhadap sesiapa pun:perbezaan jntina,kaum,bangsa...Itulah bukti Allah Maha Adil...
Pada akhir zaman,kaum hawa akan menjadi fitnah yang paling besar...kenapakah itu bakal berlaku?atau adakah ianya sedang berlaku?
sahabatku si gadis...jagalah agamamu...jagalah maruahmu...jagalah dirimu...aku ini bukanlah sesiapa...aku pun hanya insan biasa..masih lagi cuba untuk menjadi gadis solehah...kerana aku takut tergolong dalam kaum yang akan merosakkan dunia Islam...aku cuba untuk persiapkan diri dan melengkapkan diri dgn ajaran Islam yang suci...kerana Islam adalah cara hidup kita...
Sahabatku si gadis...jagalah auratmu...jagalah kecantikanmu...kerana ianya bakal menggugat keimanan kaum Adam...janganlah...kerana kita hanya berhak untuk adam yang bergelar suami sahaja...janganlah cuba untuk menarik perhatian kaum Adam...jangan risau andai tiada pasangan lagi kerana satu masa nanti Allah akan pertemukan kita kpd sang Adam yamg berhak untuk kita...
Sahabatku si gadis...jagalah akhlakmu...lengkapkan diri dengan pengetahuan Islam...kerana dikau bakal ibu kpd seorang pemimpin...isteri kpd seorang pemimpin...kakak kpd seorang pemimpin...adik kpd seorg pemimpin...kerana kamu adalah penolong seorang pemimpin...
jagalah diri...sama-samalah kita menjadi yang lebih baik dan merebut cintaNya...sama-samalah kita bersatu demi Islam tercinta...InsyaAllah~

No comments:

Post a Comment

Syukran jazilan kathira atas komen anda~~