Verses from the Nobel Qur'an

'And certainly,We shall test you with something of fear,hunger,loss of wealth,lives and fruits,but give glad to As-Sabirun (the patient) . Who,when afflicted with calamity,say: "Truly,to Allah we belong and truly,to Him we shall return."

They are those on whom are the Salawat (i.e. who are blessed and will be forgiven) from their Lord,and (they are those who) receive His Mercy,and it is they who are the guided ones.'

( Surah Al-Baqarah : 155-157 )

Sunday, June 28, 2009

Muffin n uma k.sya...

Salam 'alaik...
Semalam k.longs(alia n fatin),buat muffin...sbb diorg da abes exam...jeleznye...xpe2,lg 2hr,ak pn mrdeka gk...hehe...diorg buat ni brsempena nk g umah k.sya(akak snior,postgrad)...die wt mkn2...so,bwkla sket buah tgn...awl diorg bgn sbb nk wt muffin ni...alhamdulillah...mnjd muffin...sdp2...mekasih k.longs...nt len kali leh wt ag...hehe...


ms g umah k.sya,bez sgt...dpt jmpe rmai org...Alhamdulillah..sbb ktorg agk bz ngn exam,so jrgla jmpe org n brkump cam 2...rs cam ry...hehe...dhla rmai yg pkai bju kurung...sume cntik2...
pastu mknn pn sdp...ad pulut ngn rendang,ns ayam,bubur jagung,kek n byk ag...mekaseh k.sya...
ad sorg bdk ni,nm ye ayyad kot..cumel sgt..ye suh k.sya psgkn muvie kungfu panda...ktorg pn joinla skali...hehe...bez gk...leh hilangkn stress exam...akak2 (ktorg) la yg lg smangat tgk cite compared to ayyad...huhu...maklumla da lm xtgk cite brsm...riuh jd uma k.sya...
pastu lam kul9 ktorg brangkatla blk...mredah mlm yg gelap n ksejukan yg tramat...sib bek ktorg rmai...xdela tkot sgt blk mlm2...hehe...alhamdulillah...slamat smpai umh...lps smpai umah,i need to continue my stdy..huhu...berthn...2more days left...
"Ya Allah,kuatkanlah daya ingatan ak agr ak mmpu mengingati ilmu yg kupelajari ini..."

Sentiasa bersyukur padaNya...

Saturday, June 27, 2009

Selamat Hari Lahir Ma...

In the name of Allah,Most Gracious,Most Merciful
Today's 27th june...so,genaplah umur mak trcayam 59thn... Alhamdulillah,Allah msh mmberikan nikmat umur yg pnjang & nkmat sht utk ma...
Syukur Ya Allah...
I didn't call her today...coz i already called her yesterday,but i forgot to wish...adess...ape la...huhu...but i already sent her a card...hopefully card 2 sdikit sbanyak blh mgubat rndu...maafla,hnya skeping kad yg mmpu ku utus...tp doaku xprnah putus...moga ma sntiasa sht utk trus bribadat kpd Allah...


SeLaMat hAri LahiR MA...
smOga pAnjanG umUr
&
mUrah rEzki...
~insYaAllah~
meningkatnya usia
bukanlah suatu kebanggaan
tapi ianya satu peringatan
bahawa kita menghampiri ke
penghujung usia...

Thursday, June 25, 2009

Kita sentiasa diperhati...

Satu jalan mudah yang dapat mengelakkan kita daripada melakukan perkara keji dan sia-sia ialah dengan sentiasa ingat bahawa 'kita sentiasa dalam perhatian Allah swt'.

Ingatlah firman Allah swt dalam al-quran bahawa DIA sentiasa memerhatikan kita:

"dan DIA bersama-sama kamu di mana saja kamu berada" - Al-Hadid:4
"Sesungguhnya bagi Allah tidak ada satupun yang tersembunyi di bumi dan tidak pula dilangit'

Jadi setiap Muslim yang ingat kaedah ini mampu menjaga diri, serta memastikan setiap detik dilalui dengan melakukan perkara-perkara berfaedah.

Allah swt juga mengingatkan kita bahawa DIA menugaskan dua malaikat yang bersama-sama dengan kita iaitu malaikat raqib dan atid. Kedua-dua malaikat ini bertugas menulis dan mencatat segala perbuatan kita, baik atau buruk.

Malangnya ramai yang kurang menyedari, dan kadang-kadang lupakan perkara ini. Itu menyebabkan ramai terjebak dengan aktiviti kurang sihat. Mungkin kita kurang meyakininya, almaklum tak dapat ditengok dengan mata kita.

Namun begitu dalam dunia canggih hari ini, kita akan dapat memahami hakikat 'kita sentiasa diperhati...' dengan begitu mudah. Alhamdulillah ia amat membantu orang-orang Islam memahami hakikat ini dan menguatkan lagi pergantungan kita kepada Allah swt.

Lihatlah penggunaan satelit untuk memerhatikan apa yang berlaku didunia hari ini, malah kita dapat melihat kawasan yang jauh dari kita dengan senang saja. Pendek kata kalau tak sempat balik kampung bolehlah kita balik melalui 'google earth'. Dapat melihat kampung halaman dalam internet saja sudah dapat menggembirakan hati kita.

Namun begitu kita tidak tahu apakah bentuk pemerhatian yang dilakukan kepada kita oleh pengendali-pengendali satelit ini. Sebagaimana kita tidak tahu setakat mana Allah kepada kita. Jadi apakah kita masih belum yakin bahawa 'kita sentiasa diperhati...'?.

Dalam melayari internet pula, kita dapat bertemu pelbagai program yang dicipta untuk memerhatikan apa saja perbuatan kita, kemudian setiap tempat yang kita tuju, web yang kita baca, komen yang kita tulis semuanya tercatit. Jadi setiap langkah kita, berapa lama masa kita habiskan diinternet semuanya ada dicatat.

Barulah kita sedar berapa lama masa kita dihabiskan didepan komputer...alhamdulillah Allah swt menjadikan orang-orang bukan Islam memikirkan satu cara untuk kita muraqabah diri kita.

Malah bagi para bloggers pula, dapat melihat siapa yang ke blog mereka, apa yang mereka baca, apa yang dicari, ke mana mereka pergi selepas membaca blog itu. Jadi apakah orang-orang Islam masih belum mampu mengambil pelajaran dari usaha-usaha ini?.

Sekiranya kita masih lagi was-was tentang pemerhatian (muraqabah) ini, fikirkanlah sekiranya manusia mampu mencipta pelbagai program untuk memerhati segala pergerakan kita di internet. Allah yang Maha Perkasa mampu melakukan lebih lagi untuk memerhatikan tingkah laku kita di dunia ini. Jadikanlah setiap kerja yang kita lakukan di internet sebagai satu jalan dakwah kita, kerana 'kita sentiasa diperhati oleh-NYA. Fikir-fikirkan.lah

Feeling Expression aftr exam

In The Name of Allah,Most Gracious,Most Merciful...

Alhamdulillah...already had 3 papers and one more left...today's exam was quite intricate...this is the consequence for not having 100% preparation for that exam… huhu…nothing left to be regretted… My friends said they couldn’t answer 2-3 questions, but I…????

MySpace

‘Ya Allah,ak kini hanya mampu bertawakkal kpdMu’

Moral of today’s event ; please study, cover all the topics and complete all past years’ exam…make sure to have enough preparation,take good care of ur health,get enough breakfast before going for exam and sleep well the night before…

Now,I have to study for the final paper on this 30th june...Make sure not to repeat same mistakes again...InsyaAllah...

All the best Nadia!

u can do it....

MySpace

Wednesday, June 24, 2009

Ahlan Wasahlan Ya Rejab....

In The Name Of Allah,Most Gracious,Most Merciful
Alhamdulillah...syukur Ya Allah
kerana Engkau msh mmberi pluang utk ku skali lg
brada di bulan Rejab...
Bulan mulia..bulan Allah...
Moga kedatangan Rejab kali ini lebih baik dr sblmnya...
Sama2lah kita mrebut peluang utk tingkatkan ibadah kita
di bulan yg penuh barakah ini...
krn kta xpasti kta akn brsua dgnnya lg atau tdk...
mgkn Rejab kali ini adlh yg trakhir buat kita...
So,manfaatkan lah kedatangannya ini...


Moga kita sentiasa dibawah lindungnNya...

Tuesday, June 23, 2009

Keluarga bahagia di aussie~~

In the name of Allah,Most Gracious,Most Merciful
Setelah penat stdy,ak tgk la blog...trtgk blog che nor...mnarik plak post che nor...so,cam nk wt jgk...maaf ye che nor...hehe...ktorg pn ad kluarga kt cni...cam awk gk....tp ktorg xde exact mak...sbb sume org jd mak ble time turn kne msk...hehe...org len blk umh je tny,'mak msk ape hr ni?'hehe.... cumel2 nye shbt2 ak ni....Alhamdulillah...


ktorg ad 2org k.long....
--->alia (k.long no1)
--->fatin (k.long no2)
diorg ni asyik gado je...maklumla sbb dua2 k.long...hehe...tp itulah yg mnceriakn umh...kalo mrk snyp,sunyi je rs uma ni...k.long no1 xnk jd k.long(adela sbb 2)...tp kt uma ni xde org lg layak tuk jd k.long no1 slain die...so ktorg tetap pgl ye k.long gk....hehe....pastu k.long no2 ni slalu kne buli ngn k.long no1...tp 2 just gurau2 mnje...tuk mgeratkn lg ukhwah antr kami...dan jg mnceriakn suasana uma...tnpa gurauan,xceria la hdp ni kn...maaf ye fatin...kdg2 ktorg pn join k.long no1 kenakn fatin...xpe,fatin sgtla baek n sbr...sbnrye dgn cara 2 bleh mematangkan fatin...insyaAllah...


--->k.ngah plak wani...
wani jd k.ngah sbb k.long no1 yg pgl ye cm2....k.long ckp k.ngah ni sengal2 sket....2 sbb wani yg jd k.ngah...tp k.ngah ni pndai wt k.long malu...hehe...k.ngah sgt baek...slalu je msk utk ktorg...tp 2 la...kalo da k.ngah,k.ngah la jgk.....hehe...maaf ye wani...tiap yg brlaku 2 ad hikmah yg trsembunyi...insyaAllah...


--->ke2 bongsu plak sarah...
tp yg ni xformal sgt...sarah ni slalu je kne srh ngn k.long no1...pastu slalu kne nsht ngn k.long no2...ksian kt sarah..g kls sorg2...blk sorg2...g exam pn sorg2...tp ye tabah..bak kate k.long no2...tp mmg sarah sgt tabah...all da best sarah...moga Allah terus-terusan mmbekalkan ketabahan buatmu tuk mnempuh hr2 yg mndatang...


--->bongsu lak mstila ak...
hehe...yg ni pn xformal sgt...ak ske2 je ltk bgsu....sbb diorg xbg pn pngkat kt ak...mgkn xbrp nk mnonjol watak bongsu...pastu nk ltk watak len da xde....mgkinla...hehe...xth la ape nk cite psl ak ni...um...ak ni kdg2 join k.long no1 knakan k.long no2 n k.ngah...tp kdg2 ak yg trkene gk...huhu...tp sume 2 hnyalah gurauan semata...


--->saudara-mara lak akak2 snior yg bek hati...
mrka ni slalu wt ktorg trharu...mrk sntiasa hulurkn prtolongn saat kmi mmrlukn...mrk jg tempat kami brgntung...memandangkan kami ni xbrp nk matang ag...sntiasa prlukan nsht dr yg lbh brpengalaman...mrk sntiasa mnasihati kami...syukur sgt...mrka ni da mcm kakak2 kmi kt cni...xth la ape nk jd tnpa mrk...Syukur ya Allah krn anugerahkn ukhwah ini kpd kami...mmg indah bila smua krn Allah...Alhamdulillah...







ni la kluarga bahagia kami...Alhamdulillah Allah kumpulkan kami dan satukan kami kt cni...itula yg trbaik buat kami...Smoga Allah tetap satukan kami sepanjang kami disini...InsyaAllah...dan juga smoga Allah sentiasa satukan kami utk trs bersm mnuju ke jalan yg lurus...moga kita sntiasa mnasihati antr satu sama lain...saling mnegur bla ad salah & silap...saling mmbntu bila ad yg mmrlukan...dan juga saling brmaafan jika ad yg trguris...krn smua mnusia xlari dr mlakukan ksilapan...n stiap org ad klemahan nya...moga kta saling memahami antra satu sm lain....n akn sntisa bhgia dlm satu rumpun utk trus mgutip ilmu di ngr org...krn kta jauh dr kluarga...maka shbt2 la yg mnjd kluarga kta...Moga Allah mmelihara ukhwah ini...





"Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui bahawa hati-hati ini, telah berhimpun di atas dasar kecintaan terhadapmu, bertemu di atas ketaatan kepada-Mu, bersatu bagi memikul beban dakwah-Mu, hati-hati ini telah mengikat persetiaan untuk menolong meninggikan syariat-Mu. Oleh itu, Ya Allah, Engkau perkukuhkan ikatannya dan Engkau kekalkan kemesraan hati-hati ini, tunjukilah hati-hati ini akan jalan yang sebenar, serta penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu yang tidak kunjung malap. Lapangkanlah hati-hati dengan limpahan keimanan serta keindahan tawakkal kepada-Mu. Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan makrifat (pengenalan yang sebenarnya) tentang-Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-Mu. Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah doa kami".




Indahnya jika semua kerana Allah...

Sunday, June 21, 2009

Sahabat yg sangat ku rindui~~

Bismillahirrahmanirrahim...
Khas buat sahabat2 yg kurindui : Dha,Dlah,fie,tkah n ex-mmp yg mngenaliku...
Betapa cptnya ms brlalu...xterasa pershbtan kta sdh brusia hmpir 1dekad...
'Ya Allah,syukur krn Engkau telah mnemukan kami dan Engkau terus mnghubungkn kami walau jauh terpisah beribu batu...'
Indahnya bila berukhwah kerana Allah...berpisah kita hny smentara...InsyaAllah kta akn ditemukan lg olehNya...Ketahuilah betapa aku sgt mnantikan saat itu...
Masih segar diingatan saat bersama mnuntut ilmu di maahad yg pnh rahmat dan barakah...saat senda gurau ketika makan...juga saat kta berselisih fhm..namun ianya hanyalah skjp cuma krn kasih sayang antra kta mnyatukan kembali...mlenturkan rs amarah dan mghilangkn luka yg trcalit...stiap perselisihan kta,Allah selitkan hikmah yg trsembunyi..kta lbh memahami prasaan dn prangai antr satu sm lain..juga mematangkan kita...wlaupun sntiasa ad khilaf antr kta,namun ukhwah yg trbina tetap
teguh...Alhamdulillah,indahnya rencana Allah disebalik sesuatu yg berlaku...Kini,kta smua dipisahkan oleh jarak yg sgt mncemburui ukhwah kta...namun hati kita tetap sabar dalam mmpertahankn ukhwah ini...
Kita trpisah demi satu cita2 yg harus kita tunaikn...moga kita akn dpt mggapai cita yg diidamkan...InsyaAllah...
Jarak yg trpisah ini seringkali mguji kekuatan ukhwah kita....tambahn pula,ksibukan masing2 dalam menimba skelumit ilmu menjadikan kta lupa utk brtny khabar...namun,itu smua tdk menggugat ukhwah kta krn adnya persefahaman antra kta...Alhamdulillah...
Suara mnja shbt2ku,riang tawa dan juga senda gurau yg xkn mgkn ak lupa krn itulah knangan trindah kta...Syukur ya Allah diatas anugerah nikmat itu...
kni suara mnja,senda grau,riang tawa sgt jarang kudengari dek jarak yg mmisahkn...dek waktu yg xmgizinkan...dek ksibukan yg xdpt dielakkan...
Sahabat2ku...terima ksh ats ukhwah ini...terima ksh ats knangn indah yg tercipta...terima ksh ats nsht yg diberi
tatkala diperlukan...terima ksh ats ksudian brkongsi mslh tika badai mlanda...terima ksh ats ksh syg yg diberikn...terima ksh ats snyuman yg trukir dibibir saat ak memerluknnya...trima ksh shbt...terima ksh...terima ksh...
smoga kta dipertemukan lagi...InsyaAllah...

ukhwah fillah abadan abada...

Khas utk abah

SELAMAT HARI BAPA

video

Sentuhanmu

Terpanar aku pada sentuhan keramatmu
Mengheret aku mentafsir memori silammu
Dulu ku ragu apa terbungkam dibenakmu
Kini ku tahu apa yang terbuku di hatimu

Surut dedarku pada usapan manteramu
Tunduk ungkalku pada ketegasan dirimu
Terpasak semangat pada keyakinan tekadmu
Keakuranku pada tunjuk dan titah arahanmu

Oh ayah,
Tak pernah ku tanya
Kemana tumpahnya keringatmu
Oh ayah,
Tak pernah ku hitung
Berapa banyak kerutan di dahimu
Yang ku pinta hanyalah kemahuan hatiku
Yang sedaya ayah laksanakan

Kau pendorong bukanlah pendesak
apalagi memaksa diriku
Aku terlorong bukan terdesak
apalagi rasa terdera

Tak terkuis dugaan menduga
Apalagi takdir yang menerpa
Aku mengharap bukan menolak
Apalagi cuba melupa

Lestari kasihmu tanpa batasan
Sempadan waktu yang memisahkan
Abadi hingga ke hujung usia akhiran masa
Sentuhanmu amat bermakna..

By : In-team

Doa ibu membawa ke syurga,
Doa ayah jalan ke syurga...

Saturday, June 20, 2009

Ku Merayu

video

Dalam sayu ini
Ku masih merayu
Kiranya kau hulur sisa simpati
Untuk hatiku yang masih mengharap
Tuhan ku pinta segala terlerai

Walaupun aku tidak pasti
Apakah masih membara dosaku
Di lautan derhaka ku terus berombak
Menghempas taubatku yang kian retak
Oh Tuhan ampunilah daku
Sudi kiranya kau hujani kembali
Jiwaku yang masih kelayuan ini

Tuhan sambunglah cintaku yang terputus
Dengan cinta-Mu Yang Maha Kuasa
Dalam sayu ku masih merayu
Agar kasih-Mu hadir di hatiku
Dalam pilu ku masih merayu
Biarlah dosa-dosa nan lalu
Terkubur di lipatan kenangan

Ku merayu hanya pada-Mu
Ku merayu dan terus merayu

Ku memohon petunjuk dari-Mu
Buatku menuju jalan-Mu yang satu
Hidup matiku hanya untuk-Mu

By : Alarm Me

Who's next?

In the name of Allah,Most Gracious,Most Merciful
Alhamdulillah...hr ni brjaya meng'update' blog yg xsberapa ni stelah 9hr xdi'update'...almaklumla bz ngn exam..."Ya Allah...betapa aku mnghargai masa2 senang..."
MySpace
sesungguhnya masa itu amat bernilai...masa itu adalah kehidupan....ia akn mmbinasakan kta jika kta tdk mgunaknnya dgn brhemah...
Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Nasihat kepada kebenaran dan kesabaran

Gunakan kesempatan yang masih diberi
Moga kita takkan menyesal
Masa usia kita jangan disiakan
Kerna ia takkan kembali

Ingat lima perkara, sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua, kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh...

Masa yang kita ad ni haruslah digunakn sebaik mgkin utk kita mmpersiapkn diri demi mngadap Yang Maha Esa....Kita dikurniakan masa yg amat berharga...kita haruslah brsyukur dgn masa yg kta ada...krn kta xth bila Allah akn tarik nikmat itu...So,do not procrastinate,it's essential for us to use our time wisely...Allah dh tetapkn brp byk ms yg kta ad utk hdp di muka bumi yg hnya smentara ini...

'Katakanlah,"Allah yang menghidupkan dan
kemudian mematikan kamu,
setelah itu mengumpulkan kamu pada hari kiamat
yang tidak diragukan lagi ;
tetapi kebanyakan manusia tidak
mengetahui."
Dan milik Allah kerajaan langit dan bumi.
Dan pada hari terjadinya kiamat,
akan rugilah pada hari itu orang-orang yang
mengerjakan kebatilan(dosa).'
(45:26-27)

Kita xth bila ajal akn mnjemput kta...tp kta psti yg saat itu akn tiba...so better get prepared coz we need our amalan to see Him...

'Setiap yang bernyawa akan merasakan mati.
Dan hanya pada hari kiamat sajalah diberikan dengan
sempurna balasanmu.
Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga,
sungguh,dia memperoleh kemenangan.
Kehidupan dunia hanyalah
kesenangan yang memperdaya.'
(3:185)

Br2 ni ak dikejutkan dgn brita2 kematian...dlm tempoh ms yg sgt singkat...

1)saudara Ammar(i dun know him but i know dia adlh seorg hamba yg taat pd Yang Maha Esa)

2)tok ayh patek(datuk kpd spupu ak...dia sgtlah baik...mukanya sntiasa tenang...)

3)haji ismail(org kt kg ak...xknl sgt..tp still egt muka die cane...juga org yg baik2...)

4)mak su yah(jiran...dia jg sgt baik...sntiasa snyum bla jmpe ngn ak...)

kalo xslp,tempoh ms kmatian adalah lbh krg seminggu...ini hnya yg smpai kpdku....mst rmai lg umat mnusia yg telah atau sedang atau akn dijemput utk mngadapNya...mgkn saat ini,ada saudara kta sesama Islam tgh bertarung dengan sakaratulmaut...

Sesungguhnya dr Dia kta datang dan kpd Dia juga kta dikembalikan...

Semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan umat2Nya yg soleh...InsyaAllah...

who's next?
mgkn kah kite????
keluarga kite????
saudara mara kite???
sahabat kite???
jiran kite???

Only He knows....

LAST BREATH

From those around I hear a Cry,
A muffled sob, a Hopeless sigh,
I hear their footsteps leaving slow,
And then I know my soul must Fly!

A chilly wind begins to blow,
Within my soul, from Head to Toe,
And then, Last Breath escapes my lips,
It's Time to leave. And I must Go!

So, it is True (But it's too Late)
They said: Each soul has its Given Date,
When it must leave its body's core,
And meet with its Eternal Fate.

Oh mark the words that I do say,
Who knows? Tomorrow could be your Day,
At last, it comes to Heaven or Hell
Decide which now, Do NOT delay!
Come on my brothers let us pray
Decide which now, Do NOT delay!

Oh God! Oh God! I cannot see!
My eyes are Blind! Am I still Me
Or has my soul been led astray,
And forced to pay a Priceless Fee
Alas to Dust we all return,
Some shall rejoice, while others burn,
If only I knew that before
The line grew short, and came my Turn!

And now, as beneath the sod
They lay me (with my record flawed),
They cry, not knowing I cry worse,
For, they go home, I face my God!
Oh mark the words that I do say,
Who knows, Tomorrow could be your Day,
At last, it comes to Heaven or Hell
Decide which now, Do NOT delay !
Come on my brothers let's pray
Decide which now, do not delay ....


So,come on my brothers and sisters,let us decide and take actions...persiapkan diri dgn bekalan yg scukupnya n always be ready whenever He want to take us.... Smoga kita akn trgolong dlm golongan yg husnul khotimah....InsyaAllah...

Marilah kta sm2 ber'amar maaruf,nahi mungkar'....n saling mgingati antr satu sm lain krn mnusia sntiasa perlu pd peringatan...


May Allah guide us...

Wednesday, June 10, 2009

Kasih Sayang ibubapa...

Binatang pun tahu sayang anak...Inilah kebesaran kekuasaan Allah...

video

Renung2kanlah betapa xternilainya pengorbanan ibubapa...


Tepuk dada,tanya IMAN...

Tuesday, June 09, 2009

Al-Maidah on wheel~~

sesuai tuk musim exam...hehe~~
best2!!

Exam...Exam...Exam...


In the name of Allah,Most Gracious,Most Merciful...

One more day left for me to struggle in my study… Hope I could use this valuable time to cover all the thing that I need to revise…I put a great effort in order to score for this sem…

MySpace

This is my exam schedule…

Introduction Astronomy

11/06/09

9.30am-12.30pm

Caulfield Racecourse

Ground Level

Foundation Physics

19/06/09

9.30am-12.30pm

Caulfield Racecourse

Level 2

Analysis Of Change (Math)

25/06/09

9.30am-12.30pm

Engineering Hall

Clayton Campus

Chinese 1

30/06/09

2.30pm-4.30pm

Caulfield Racecourse

Level 2

semalam pegi tgk exam venue....K.anis(snior moe,3rd year) yg bwk ktorg pegi sane...thnx k.anis coz willingly jd tourist guide ktorg...cayam k.anis =)

tempat 2 cntik tp agk letih nk jln from bus station...huhu...xtaw la cane nt...

insyaAllah,ktorg akn btolak awal ke sana so that xtrkejar2+panik kalo smpai lewat...

em...i got some best wishes card...thanx to all my fwenz n akak2 yg sudi kasik kad2 yg cntik ni..

rs terharu sgt...hehe...

kad+choc from fwenz n akak2

thnx sume~~

sultana yg fatin bg nk suh mdh egt ble bc astronomi...huhu...

thnx fatin~~

ni yg plg terharu~~

kami berlima dpt dedication fr k.kerry pd mlm exam

kul 11.20 mlm

k.kerry letak kt pintu

so sweet~~

nsht fr k.kerry to me

candies yg sgt mnarik

colourful~~

thnx sgt2 k.kerry

luv u so much!

ni special ak wt tuk osmet trcayang

hee~~

'Dan (ada lagi) karunia yang lain yang kamu sukai (yaitu) pertolongan dari Allah

dan kemenangan yang dekat (waktunya).

Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang-orang mukmin'

(61:13)

'Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan maupun dengan rasa berat,dan berjihadlah

dengan harta dan jiwamu di jalan Allah.

Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu

jika kamu mengetahui.'

(9:41)

All da best to all my osmets;

alia,fatin,sarah n wani

n also

to all my fwenz yg akn sit 4 exam or yg tgh exam...

xkre la kt mn2 pn...

usaha+tawakkal+izin Allah=success

And wish all da best for me too...

I dont need luck coz sume atas izin n kehendakNya...

so no luck....

I juz need doa...

pray for my success...

MySpace

Innallahama'ana~~

Monday, June 08, 2009

Miss my family...

Bismillahirrahmanirrahim...

at this moment,i'm webcaming with my mother..but she's sleeping now.. with my sister,facing the laptop...huhu...

they must be so exhausted coz today is my brother's wedding...so sad...miss them so much...

although they're sleeping right now,I don't mind...as long as i could see their faces... its more than enough...I can hear every footsteps in my house...i can hear people talking...i can see people passing through...its like i'm at home now...huhu... wanna be at home...

this is da challenge that i need

to face for deciding to study overseas...i have to left my family...my mom...my dad...my brothers...my sister...every single minutes,i think of

them...start counting the day i'll be at home again...

i still remember the words from a motivator during my

predeparture programme...he said 'kamu mendera mak kamu dengan membuat dia merindui kamu'...at that time,i

could feel my eyes become shining,filled with tears...huhu...

'mak,maafknla ankmu ini...ankmu merantau jauh

demi mnuntut ilmu...doaknlah keselamatan ankmu disini'

i think i'm really feel so homesick now...and I don’t like

this feeling…it makes me cry…it makes me wanna go home…miss my family so much…moreover,three more days I’ll

sit for my final exam for this semester…

I hope this coming second semester would be passing through as fast as this sem…

bcoz I wanna go home…

Hope to see my family again in
November!!!cant wait
for that moment..how’s my feeling would be….