Verses from the Nobel Qur'an

'And certainly,We shall test you with something of fear,hunger,loss of wealth,lives and fruits,but give glad to As-Sabirun (the patient) . Who,when afflicted with calamity,say: "Truly,to Allah we belong and truly,to Him we shall return."

They are those on whom are the Salawat (i.e. who are blessed and will be forgiven) from their Lord,and (they are those who) receive His Mercy,and it is they who are the guided ones.'

( Surah Al-Baqarah : 155-157 )

Sunday, June 07, 2009

Aku masih disini

07/06/09

Australia

Victoria

Clayton

Monash University


Aku masih disini…

Meneruskan apa yang telah aku mulakan

Akanku kuatkan semangat

Akanku genggam erat keazaman

Akanku berjalan dengan penuh keyakinan

Untuk menimba sekelumit dari ilmu Mu Ya Rabb

Aku masih disini…

Meniti hidup yang masih diberi peluang olehNya

Mengisi setiap masa dengan penuh hemah

Memegang janji yang telah diamanahkan

Tekad harus dikuatkan

Aku masih disini…

Walau payah walau susah

Akan ku bangkit setelah jatuh

Tidak akan ku biarkan diri berputus asa

Kerana kejayaan itu pasti

Menjadi milikku suatu hari nanti

Aku masih disini…

Masih berada dibawah pengusaan Allah Yang Maha Satu

Masih berlindung dibawah naungan Al-quran Kalamullah

Masih meneruskan perjuangan para sahabat

Menjadi khalifah untuk

Menegakkan Islam di muka bumi

Aku masih disini…

Mengumpul setiap cebis amalan

Yang akan ku bawa mengadapNya

Kerna ku pasti akan tiba saatnya

Kerna ku tahu janji Allah itu benar

Kehidupan disana adalah yang abadi

Ku pinta SyurgaMu

Walau diri sedar

Layakkah aku?

Namun terlalu sukar untuk membayangkan

Pedihnya azab nerakaMu…

Aku masih disini…

Masih diberi peluang untuk menghirup udara yang segar

Masih dapat menikmati indahnya ciptaan Illahi

Masih diberi peluang untuk bergerak bebas

Masih merasai ketenangan yang amat didamba oleh saudaraku di Palestin

Aku bersyukur…

Aku bersyukur…

Aku bersyukur…

Kerna aku masih disini…

Alhamdulillah~~


No comments:

Post a Comment

Syukran jazilan kathira atas komen anda~~