Verses from the Nobel Qur'an

'And certainly,We shall test you with something of fear,hunger,loss of wealth,lives and fruits,but give glad to As-Sabirun (the patient) . Who,when afflicted with calamity,say: "Truly,to Allah we belong and truly,to Him we shall return."

They are those on whom are the Salawat (i.e. who are blessed and will be forgiven) from their Lord,and (they are those who) receive His Mercy,and it is they who are the guided ones.'

( Surah Al-Baqarah : 155-157 )

Wednesday, September 02, 2009

Maghrifah dari Mu Ya Rabb~

In the name of Allah,Most Gracious,Most Merciful
Kini,tanpa ku sedar
Ramadhan telah pn mninggalkan aku
sehari demi sehari
dan aku masih lagi terkejar2
tuk mengumpul cebisan amalan
di bulan yang mulia ini
Ya Allah
adakah amalku diterimaMu?
Ya Allah
Adakah aku akan trgolong
dalam umatMu yg akan mndapat
maghrifah dariMu?
adakah aku akan menjadi
hambaMu yang beruntung
mendapatkan Lailatuqadar Mu?
izinkan aku Ya Rabbi
utk mndekat dgnMu
kerana aku ingin cintaMu
Ramadhan
datangmu membawa
seribu bulan
lailatulqadar menjadi impian
menggandakan pahala amalan
dibuka pintu syurga
ditutup pintu neraka
syaitan dirantai
hanya nafsu mnguasai diri
tidak!!!
xkan ku sia2kan Ramadhan
xkan kubiarkan Ramadhan
tanpa amal
akan ku kuatkan iman
agar aku mampu meraih cinta Ar-Rahim
maghfirah dari Al-Afuw
kerana Dia-lah Al-Malik...
~Allah is enough for me~
Lailatulqadar yang dinanti~

No comments:

Post a Comment

Syukran jazilan kathira atas komen anda~~